Khamis, 31 Disember 2015

Hari Terakhir 2015

Assalamualaikum dan salam sejahtera! ^_^

Setelah 1 tahun mengharunginya, akhirnya, hari ini tiba juga!
Setelah 12 bulan menghadapinya, penantian ini telah pun tamat!
Setelah 52 minggu menghalangi segala ujian dan dugaan, kini diri ini berjaya sampai ke puncak!
Setelah 365 hari mengharapkannya, sesi pelabuhan tirai akan berlangsung sebentar sahaja lagi!
Setelah beribu-ribu jam, minit dan saat menghadiahkan kesabaran, alangkah bermaknanya apabila semuanya sudah berjaya!

Ya, tahun baharu 2016 akan menjenguk kita tidak lama lagi. Itu bermakna, kita akan meninggalkan tahun 2015 yang gempak. Terasa rindu pula akan tahun ini. :')

Sebelum kita melangkah ke dunia baharu 2016, marilah kita imbas kembali segala perkara yang telah berlaku pada tahun ini. Semua tentu ada pengalaman sepanjang 2015, bukan? Jika tidak ada, sila pergi jumpa doktor untuk pemeriksaan otak (melainkan anda seorang bayi, adakah anda seorang bayi?).

Oleh sebab kita semua ada pengalaman tersendiri, marilah kita imbas kembali segala detik dan kenangan sepanjang tahun ini. Tidak kira sama ada pengalaman manis atau pengalaman pahit, janji pengalaman (jika merupakan pengalaman melibatkan emosi, baik lupakannya. Nanti tertrauma pada malam tahun baharu ini).

Sekarang, mari kita imbas kembali atau orang kata #throwback.

Imbasan saya :-

Pergi Kem Permata Insan 1/2015. Oh, pengalaman yang amat manis. Dapat jumpa kawan-kawan di serata negeri. Dapat beraktiviti penuh pengembaraan, dapat belajar sambil bermain dan tentu paling seronok iaitu dapat melawat Taman Botani dan Petro Sains. Sesungguhnya, saya amat gembira berada di sini. Lagi-lagi waktu talentime. Walaupun tidak menang, perasaan puas hati ada dalam hati. Paling teruja, saya dapat berkenalan dengan anak saudara Stacy. Ya, saya dapat berkenalan dengan Stacy punya anak saudara! Dia sangat peramah dan tentu sekali berasal dari Sabah. Walaupun dia masih berada dalam tahun 3, kami boleh dikatakan agak rapat.

Masuk pertandingan pantun. Walaupun tidak berjaya ke peringkat seterusnya, tetap memuaskan hati saya kerana saya sudah melakukan yang terbaik. Alhamdulillah, saya juga dapat belajar teknik-teknik berpantun dengan lebih baik. Dapat ilmu percuma. Alhamdulillah sekali lagi.

Sertai barisan peserta Spell It Right Challenge. Memang menggembirakan! Sebelum pertandingan bermula, banyak perkataan baharu yang diajarkan oleh para guru sehingga pening-pening lalat mahu mengejanya. Walaupun tidak dapat mara ke peringkat kebangsaan, saya tetap berasa teruja.

Terpilih menjadi antara tiga yang terbaik untuk melayakkan diri ke Public Speaking Competition. Namun begitu, tidak terpilih pula. Sedih. :(

Keputusan peperiksaan 5A sahaja sepanjang peperiksaaan tahun ini.  Itulah yang membuatkan saya gembira bukan kepalang. Alhamdulillah juga kerana saya dapat tahu bahawa saya mendapat 8A untuk UPKK tahun lalu.

Stres UPSR. Memang tidak dapat dinafikan, saya amat stres pada waktu itu. Saya perlu membaca setiap bab pelajaran. Paling utama, Bahasa Inggeris dan Sains. Memang memeningkan. Memang menyerabutkan. Sungguh meletihkan tetapi hasilnya memang memberangsangkan apabila saya mendapat 5A.

Bertemu antara penulis kegemaran saya, Kak Ain Maisarah, Abang Azanil Fitri, Abang Aman Wan dan Kak Hazira Hanapi ketika PBAKL 2015 tempoh hari. Dapat juga beramah mesra bersama Kak Farrah Hana, Kak Farrah Hani, Kak Wan Nur Shafiqah dan Azim Hakimi ketika Road Tour PTS baru-baru ini. Memang mengujakan.

Rombongan ke Kuala Lumpur bersama kawan-kawan. Ke Sunway Lagoon, Berjaya Times Square, Alamanda dan KidZania. Memang menceriakan hari-hari sepanjang di sana. Hore, teruja dan gembira!

Paling teruja, dapat menulis novel sendiri yang berjudul Miss Blogger. Saya juga dapat menjadi antara penulis buku Tunas Super Storymorie Certot #1: Antologi Cerita Kontot. Alhamdulillah, ada dua rezeki yang tidak disangka-sangka pada tahun ini.


Sudah, ini sahaja imbasan saya sebelum saya mengembara lebih jauh lagi. Tentu lebih parah dan lebih panjang entri ini.

Imbasan semua pula bagaimana? Baik? Okey atau buruk? Apa-apapun, semoga menceriakan hidup anda kerana dapat mengingati kembali segala perkara dalam tahun 2015.

Keep calm, guys! ^_^

Sekarang, marilah kita melangkah ke kehidupan baharu pada tahun baharu dengan angka baharu, 2016. Go 2016 go! Do the best in 2016 and never give up!

p/s: Ayat paling popular pada setiap pengakhiran tahun:

Jangan masuk ke dalam tandas pada 31 Disember 2015 waktu 11.59 malam! Kemungkinan besar, anda akan keluar pada tahun hadapan!

Salam hari terakhir 2015,



Tiada ulasan:

Catat Ulasan