Selasa, 24 November 2015

Menjelmanya Cuti Sekolah!

Assalamualaikum dan salam sejahtera. ^_^

Setelah 10 bulan menghadap buku di sekolah, akhirnya, tiba juga musim cuti sekolah yang memang dikhaskan buat kita sebagai pelajar sekolah. Tiba-tiba, terasa dihargai pula. Seakan-akan usaha dan penat lelah selama ini diberikan ganjaran yang amat berbaloi. :)

Sekarang, saya mahu tanya, apakah aktiviti yang mahu dilakukan sepanjang cuti ini? Tidak mungkinlah mahu terperap dan memeram peluh sahaja di dalam bilik (atau lebih dikenali sebagai mereput :3) selama lebih sebulan ini. Itu kerja tidak munasabah namanya. >_<

Walau apapun aktiviti yang sudah dirancang, semoga aktiviti itu bermanfaat. Hindarkan aktiviti yang langsung tidak berfaedah dan galakkan perkara yang membawa kebaikan buat diri dan semua. Jangan layan Facebook sahaja sepanjang cuti ini. Cubalah keluar melihat dunia yang terbentang luas ini. ;)

Apapun, saya mahu tanya juga, sebelum cuti, pasti semua pelajar sekolah telah menduduki ujian akhir tahun, bukan? Kepada pelajar tahun enam pula, pasti sudah mengambil keputusan UPSR pada hari Selasa yang lepas, bukan? Jadi, apakah keputusan ujian akhir tahun dan UPSR anda semua? Semoga semuanya mendapat keputusan yang baik-baik sahaja. ^_^

Oleh sebab saya ini juga merupakan pelajar tahun enam, saya juga mesti telah mengetahui keputusan UPSR saya. Alhamdulillah, saya telah mendapat 5A (rasa tidak percaya juga kerana soalan UPSR kali ini bukan main susah dengan unsur KBAT dalam setiap soalan tetapi saya yakin, saya dapat 5A pun kerana gred telah pun diturunkan). :)

Selamat maju jaya! ^_^

Kepada murid tahun enam semua, sudah merancangkan mahu bersekolah di mana? Mahu bersekolah asrama penuh ataupun sekolah harian seperti biasa? Mungkin juga mahu ke sekolah berprestasi tinggi atau MRSM? Walau bagaimanapun, saya berharap sekolah yang akan menjadi lokasi ketiga kita menimba ilmu (selepas tadika dan sekolah rendah) ini akan menjadikan kita sebagai seorang insan berguna dunia dan akhirat. ;)

Apapun, saya ucapkan selamat bercuti kepada semua pelajar dan semoga berjaya kepada calon SPM 2015 yang masih lagi menduduki peperiksaan genting. ;)

Salam bercuti,



Tiada ulasan:

Catat Ulasan