Jumaat, 19 Jun 2015

Cik Bunga dan Encik Sombong

Assalamualaikum dan salam sejahtera! ^_^

Sempena bulan Ramadan yang menjelma, Astro telah membawakan satu drama baharu. Drama apa? Ikuti entri ini hingga ke penamat ya! ;)

Mungkin ramai yang sudah sesia maklum dengan nama drama ini iaitu drama Cik Bunga dan Encik Sombong. Maklum sahaja, drama ini memang menjadi bualan penduduk-penduduk Malaysia dek kisahnya yang menarik.

Sedikit pengenalan tentang drama ini.


Drama ini merupakan adaptasi daripada novel 'best seller' lagi popular, iaitu novel Cik Bunga dan Encik Sombong karya novelis hebat Airisz dan terbitan Karya Seni.

Sedikit sinopsis tentang drama ini.

Aku? Aku Intan Asnidar. Mana cantik pun. Kulit pun ala-ala hangit. Kerja di kedai bunga dengan gaji cukup-cukup makan. Tidak ada apa-apa yang istimewa tentang aku melainkan aku ada sebuah keluarga yang sangat bahagia.

Dia? Dia memang segak. Nama dia pun sedap, Harris Isqandar. Kalau sekali pandang mesti tidak mahu lepas. Kulit dia putih amat sampai mak ingat aku sudah bawa balik orang Belanda masa aku bawa dia datang kampung aku buat kali pertamanya. Tetapi tidak kisahlah semua itu, tidak penting sangat. Kemudian-kemudian nanti, rupa paras itu bakal duduk tempat keempat atau kelima.

Asal-asalnya, dia suruh aku jadi tunang terkejut dia oleh sebab gadis yang sepatutnya jadi tunang dia pada hari itu sudah lari. Okeylah sebab satu hari sahaja, kira aku tolong orang dalam darurat. Namun begitu, paling terkejut apabila dia cakap,

“Okey Intan, mulai sekarang, awak ialah tunang dan bakal isteri saya. Sekiranya ada sesiapa kacau awak, tolong jangan berahsia dengan saya sebab kita bakal menjadi suami isteri. Suami isteri tidak boleh ada sebarang rahsia.”

Terkejut amat aku. Namun begitu, sebelum itu ibu dia, Datin Nora ada beri amaran kepadaku, “Jangan mimpi mahu jadi menantu saya!”

Ah, aku pun tidak mahu jadi menantu dia! Tidak berminat langsung. Tetapi sungguhlah kata orang, kalau sudah jodoh, tentu saja tidak ke mana. Tinggal lagi, lama manakah rumah tangga tersebut bakal bertahan atau benarkah Intan Asnidar itu hak milik kekal Harris Isqandar?

Sedikit perkara tentang drama ini.


Drama baharu ini merupakan gandingan bersama pelakon meningkat naik Amar Baharin dan juga Amyra Rosli. Sebelum ini mereka pernah bekerjasama untuk drama Suamiku Encik Sotong, sebuah drama terbitan Global Station & Karya Seni, mendapat sentuhan pengarah berkaliber, Keoi Hj Khalid.

Okey, okey, sekarang saya rasa sudah cukup maklumat tentang drama ini. :)

Apapun, jangan lupa menonton drama Cik Bunga dan Encik Sombong, pada setiap hari Isnin hingga Khamis, pukul 9 malam, di Astro Prima (saluran 105) ataupun Astro Maya HD (saluran 135)!

Salam drama,



Tiada ulasan:

Catat Ulasan