Sabtu, 13 Jun 2015

Ceria Popstar 3

Assalamualaikum dan salam sejahtera! ^_^

Siapakah yang kenal Ceria Popstar?
Siapakah yang mengikuti rancangan itu pada setiap minggu?
Siapakah yang menyokong peserta-peserta rancangan itu?

Yang mampu menjawab ketiga-tiga soalan itu dengan yakin, semestinya merupakan peminat tegar rancangan itu. ;)

Kepada yang tidak mengenali rancangan itu, ini sedikit ringkasan tentang rancangan yang menjadi tontonan kanak-kanak senegara Malaysia.

Ceria Popstar merupakan sebuah rancangan realiti nyanyian buat kanak-kanak berusia hingga 15 tahun. Sehingga kini, Ceria Popstar sudah bersiaran di Astro Ceria (saluran 611) dan Astro Maya HD (saluran 135) selama 3 musim dengan pengacaranya, Nabil Ahmad dan penaungnya, Datuk Aznil Haji Nawawi.

Jadi, sekarang semua sudah faham tentang konsep Ceria Popstar, bukan? Jikalau sudah faham, baguslah! Saya ada pelbagai kisah untuk diceritakan tentang rancangan ini.

Berbalik kepada topik kita.

Semua yang memang tegar dengan rancangan ini pasti menonton konsert kemuncak semalam, bukan? Pasti sudah bersiap sedia di hadapan televisyen tepat jam 9 malam. Ataupun lebih dahsyat, dari pagi hinggalah ke malam khusyuk di hadapan televisyen kerana menonton siaran ulangan Ceria Popstar yang lalu di samping menunggu konsert kemuncak bersiaran langsung pada malam itu.

Namun begitu, yang paling bertuah tentulah yang dapat menonton konsert itu di lokasi berlangsungnya konsert itu. Kenapa dikatakan bertuah? Itu sudah pasti kerana wajah-wajah para finalis lebih jelas di mata. Setiap aksi mereka yang bergerak lincah pun dapat dilihat. Lagi-lagi jika diberi peluang untuk bergambar wefie bersama peserta kegemaran. Pasti mengujakan, seolah-olah dihulurkan kontrak rumah setinggi 4 tingkat berserta keluasan tiga buah padang!

Sesungguhnya, konsert semalam merupakan konsert yang paling banyak kejutan dalam sejarah Ceria Popstar. Lebih-lebih lagi apabila Datuk Aznil Haji Nawawi mengumumkan bahawa 3 finalis yang akan berkelayakan ke pusingan kedua. Itu menambah kehangatan konsert semalam.


Apapun, seribu tahniah diucapkan buat-buat finalis Ceria Popstar 3 iaitu Adinda (tempat kelima), Dayang (juara), Fikry (tempat ketiga), Vanessa (tempat keempat) dan Zack (naib juara) kerana telah berusaha sehabis baik di konsert semalam.

Kepada yang mahu mendengar lagu-lagu baharu bintang-bintang Ceria Popstar 3, boleh dengarinya dengan menekan tajuk lagu di bawah ini.


Selamat mendengar! ;)

Salam Ceria Popstar 3,



Tiada ulasan:

Catat Ulasan